zondag 1 september 2013

گروه حقیقت یاب سازمان ایران بریفینگ
در این مقاله تحقیقی، برخی از اسنادی که در دادگاه ١١ سپتامبر در پرونده
هاولیش (فیونا هاولیش که شوهرش در واقعه ١١ سپتامبر کشته شد) بر علیه بن لادن استفاده شد را بررسی می کنیم که در آن ایران متهم به حمایت از حملات ١١ سپتامبر شد.                     http://farsi.iranbriefing.net/?p=28342

دادگاه هاوالیش پرونده‌ای است که از سوی بنیاد هاوالیش (فرجام‌خواهی خانوادگان بازمانده از حادثه ۱۱سپتامبر) پس از هفت سال تحقیق و بررسی‌های قضایی و بین‌المللی روز ۱۷ دسامبر در دادگاه فدرال ایالات‌متحده آمریکا در نیویورک منتهی به صدور رأی شد، «جرج دانیل» قاضی این پرونده رایی صادر نمود که دولت ایران و به طور مشخص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات با همکاری چند وزارتخانه دیگر من جمله امور خارجه، دفاع و بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین بانک‌های تجارت و ملت در حادثه ۱۱ سپتامبر به عنوان حامی عملیات و پشتیبانی عناصر القاعده معرفی شده‌اند.
ما نشان می دهیم که برخی از اسناد و شواهد استفاده شده در دادگاه که در کتاب تیمرمن هم به چاپ رسیده است، جعلی بوده و توسط ذاکری ساخته شده اند. یکی از این اسناد با عنوان “تفنگ در حال دود کردن” (مدرک بدون شک) در کتاب “شمارش معکوش تا بحران” تیمرمن، که در دادگاه هم استفاده شده، بی شک یک مدرک جعلی ساخته شده از مدرک جعلی دیگری است. بعلاوه، ما دیگر اسناد منتشر شده توسط این افراد را تجزیه و تحلیل کرده و ثابت می کنیم که موارد قابل توجهی از مدارک جعلی و دروغ هستند. دلیل اینکه این مدارک جعلی در دادگاه مورد شک قرار نگرفتند این بود که ترجمه انگلیسی مدارک در دادگاه بررسی شدند. در هر صورت، کارشناسانی که این اسناد را تأیید کرده اند، بایستی به خاطر سهل انگاری و یا همکاری در جعل پاسخگو باشند. سازمان سی آی ای هیچ گاه افرادی چون ذاکری و تیمرمن را جدی نگرفت و ذاکری را “جاعل به یاد ماندنی” نامید، به تیمرمن گفت از این داستان ساختگی دوری کند. اما تیمرمن نه تنها از ذاکری دوری نکرد بلکه تا بحال سعی کرده است که از بدنامی او جلوگیری کرده و ایشان را ترفیع کند و تا به امروز رابطه بهتری با ایشان داشته است. تیمرمن در سال ٢٠٠٥ کتابی با عنوان ”شمارش معکوس تا بحران” نوشت که منبع اصلی آن کتاب کسی نبود بجز ذاکری و زمانی یکی از پرفروش ترین کتاب ها بوده است. فراهم کردن اسناد جعلی برای یک دادگاه فدرال، بایستی توسط نهادهای حقوقی به خصوص دادگاه فدرال ایالات متحده، مورد تحقیق و پیگرد قرار بگیرد. ما بر این باوریم که کلیه اسناد ارائه شده در دادگاه بایستی یک بار دیگر توسط یک نهاد مستقل مورد بررسی قرار بگیرند. این گزارش به دفتر قاضی جرج ب دانیل و دیگر نهادهای حقوقی در ایالات متحده در تاریخ نوزدهم آگوست ٢٠١٣ ارسال شده است.شکست اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات ١١ سپتامبر موجب شد تا برخی از فرصت طلبان فردی و سیاسی و رسانه ایی از این آب گل آلود ماهی گرفته و به نفع خود سوء استفاده کرده و با سرزنش سیا در جهت ایجاد دوگانگی در جامعه آمریکا و بهره برداری از شرایط ایجاد شده اقدام کنند.  یکی از نمونه‌های در دسترس که چگونه افرادی سودجو و یا مأمور از سوی دولت‌های متخاصم با واردکردن اطلاعات غلط سعی در گمراه کردن دولت‌ها و نهادهای اطلاعاتی غرب داشته‌اند دادگاهی است که درباره ۱۱ سپتامبر در هامبورگ آلمان تشکیل شده است، در آن دادگاه حمیدرضا ذاکری با ارائه اسنادی به عنوان شاهد حضور پیدا کرد، گرچه اظهارات و شهادت‌ها و اسناد ارائه‌شده توسط ذاکری از سوی «قاضی روله » دروغ و جعلی شناخته شد و آن‌ها را غیرقابل‌قبول ارزیابی و ذاکری را دروغ‌گو خطاب کرد؛ همچنین منفعت مالی دلیل دیگری بر بدور انداختن اظهارات ذاکری بوده است.  اما همین اظهارات دروغ بعدها مورد استناد کنت تیمرمن در کتابش قرار گرفت و به اذهان عمومی آمریکا تحویل داده شد.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten