zondag 1 september 2013

گزارش دیگری مرتبط با گزارش کمیسیون ١١ سپتامبر است که هیچکدام از سه شاهد تیمرمن به علت تناقضات و عدم باورپذیری ادعاهایشان، حتی مورد مصاحبه هم قرار نگرفتند. با این حال در ١٥ دسامبر ٢٠٠١ قاضی جرج ب دانیل، حکمی مبنی بر همکاری مستقیم ایران و حزب الله در کمک به القاعده در حملات ١١ سپتامبر و پرونده ”هاولیش بر علیه بن لادن”  صادر کرد و ایران را از لحاظ قانونی مسوول خسارت و صدمات وارد بر صدها خانواده از قربانیان این حملات ذکر کرد. این موضوع موفقیت بزرگی برای تیمرمن و اعضای گروهش بود و آنها این موفقیت را جشن گرفتند. هم اکنون ما بر این واقفیم که حکم صادره بر اساس مدارک جعلی و بر اساس شواهد افرادی که ادعای آنها و صلاحيتشان مورد سوال است، صادر شده است.
حملات ١١ سپتامبر منجر به تاسیس “کمیسیون ١١ سپتامبر”  در ٢٧ نوامبر ٢٠٠٢ (٤٤٢ روز بعد از حمله) شد و گزارش نهایی این کمیسیون به نام “گزارش کمیسیون ١١ سپتامبر” در تاریخ ٢٢ جولای ٢٠٠٤ در ٥٦٧ صفحه تهیه شد. در این گزارش به صراحت اعلام شد که ایران از حملات ١١ سپتامبر اطلاعی نداشته است. در صفحه ٢٤١ این گزارش به صراحت قید شده است که هیچ شواهدی مبنی بر اطلاع ایران یا حزب الله از طرح و نقشه ای که منجر به حملات ١١ سپتامبر شد، وجود ندارد. اعضای القاعده در طول سفرشان به ایران به احتمال زیاد از جزئیات عملیات اطلاع دقیق نداشتند. در ٢٣ ماه دسامبر ٢٠١١، دادگاه فدرال منهتن نیویورک شواهد جدیدی از حمایت ایران از القاعده در حملات ١١ سپتامبر ارائه داد. قاضی جرج ب دانیل، حکمی مبنی بر همکاری مستقیم ایران و حزب الله در کمک به القاعده در حملات ١١ سپتامبر صادر کرد و آنها را از لحاظ قانونی مسوول خسارت و صدمات وارد بر صدها خانواده شاکی از قربانیان این حملات ذکر کرد. یکی از کارشناسان و اهل نظر در این دادگاه کنت تیمرمن و منبع اصلیش حمید رضا ذاکری بودند. ذاکری مدارکی تهیه کرده بود که نشان می داد ایران قبل و بعد از حملات ١١ سپتامبر به القاعده کمک کرده است
آقای تیمرمن با نزدیک شدن به بنیاد هاوالیش حمیدرضا ذاکری را به عنوان یکی از مطلعین و منابع مورد وثوق حادثه ١١ سپتامبر معرفی می‌کند و این‌گونه است که اظهارات و اسناد ساخته‌شده توسط ذاکری به میان اسناد و پرونده‌های بنیاد هاوالیش راه پیدا می‌کند.
اظهارات حمیدرضا ذاکری پیش‌تر نیز توسط کنت تیمرمن در کتاب‌هایی که وی منتشر کرده استفاده شده بود، اظهارات و اسنادی که آلوده به جعل و فریب و دروغ بوده است، باور ما این است تیمرمن با اقدامی هوشمندانه ذاکری را به دادگاه و بنیاد هاوالیش معرفی نموده است و آن این بوده که به اعتبار کتاب خود بیفزاید و ذاکری نیز از این فرصت نهایت استفاده را برده است تا با واردکردن اظهارات و اسناد جعلی خود به مسیر دادگاه آن‌ها را از مسیر اصلی خود منحرف نماید (امری که می‌تواند دستوری مستقیم از تهران به وی باشد) در این تحقیق ما دیگر اسناد منتشرشده توسط این افراد را تجزیه و تحلیل کرده و ثابت می‌کنیم که موارد قابل‌توجهی از مدارک جعلی و دروغ هستند.
کنت تیمرمن در وبسایتش، خود را یک گزارشگر پژوهشی معرفی می کند. همچنین با اینکه تاکنون به ایران سفر نکرده و اطلاعی از زبان فارسی ندارد، برخی او را متخصص مسائل ایران در نظر گرفته اند. همچنین تیمرمن کتابی به نام “شمارش معکوس تا بحران” در سال ٢٠٠٥ نگاشته است که در آن ادعا شده سازمان سیا قبل از وقوع حملات از طریق حمید رضا ذاکری از این موضوع آگاه شده بود ولی به آن توجهی نکرد.
ما بر این باوریم که بخاطر اینکه تیمرمن را بهتر بشناسیم بهتر است که شناخت دقیقی از منبع اصلی ایشان و کسی که همواره در رابطه با واقعه ١١ سپتامبر اسمش با او گره خورده یعنی ذاکری آشنا شویم.  تیمرمن در جلسات، مصاحبه ها، مقالات و پستهای زیادی از نام ذاکری استفاده کرده است. ذاکری مرد مرموز محاکمه هامبورگ، منبع اصلی کتاب تیمرمن به نام “شمارش معکوس تا بحران”، یکی از شاهدین پرونده ١١ سپتامبر هاولیشبر علیه بن لادن، و حتی یکی از شاهدین دادگاه کشته شدن رفیق حریری (نخست وزیر پیشین لبنان) می باشد. تیمرمن در کتاب ٤٠٠ صفحه ای خود، “شمارش معکوس تا بحران”، ٦٥ مرتبه نام ذاکری را قید کرده و این تعداد، غیر از تعداد دفعاتی است که از ضمیر سوم شخص در ارجاع به نام او استفاده شده است. به سادگی میتوان بدون خرید کتاب و تنها از طریق جستجوی این مطلب در سایت آمازون به صحت این مطلب پی برد.

1 opmerking:

  1. ما بر این باوریم که بخاطر اینکه تیمرمن را بهتر بشناسیم بهتر است که شناخت دقیقی از منبع اصلی ایشان و کسی که همواره در رابطه با واقعه ١١ سپتامبر اسمش با او گره خورده یعنی ذاکری آشنا شویم. تیمرمن در جلسات، مصاحبه ها، مقالات و پستهای زیادی از نام ذاکری استفاده کرده است. ذاکری مرد مرموز محاکمه هامبورگ، منبع اصلی کتاب تیمرمن به نام “شمارش معکوس تا بحران”، یکی از شاهدین پرونده ١١ سپتامبر هاولیشبر علیه بن لادن، و حتی یکی از شاهدین دادگاه کشته شدن رفیق حریری (نخست وزیر پیشین لبنان) می باشد. تیمرمن در کتاب ٤٠٠ صفحه ای خود، “شمارش معکوس تا بحران”، ٦٥ مرتبه نام ذاکری را قید کرده و این تعداد، غیر از تعداد دفعاتی است که از ضمیر سوم شخص در ارجاع به نام او استفاده شده است. به سادگی میتوان بدون خرید کتاب و تنها از طریق جستجوی این مطلب در سایت آمازون به صحت این مطلب پی برد.

    BeantwoordenVerwijderen