zondag 1 september 2013

حمیدرضا ذاکری (علیرضا سلیمانی پاک)
بر طبق کپی پاسپورت موقت آلمانی، نام حقیقی ذاکری، علیرضا سلیمانی پاک است. این همان اسمی واقعی ایشان در ایران هم میباشد که ١٢ سال بازجو بوده است. بر خلاف ماموران اطلاعاتی پیشین، ذاکری از نام جعلی بخاطر منافع مالی و اخاذی استفاده کرده که ارتباطی با مساله امنیت شخصی او ندارد و ما بعدا این مطلب را شرح خواهیم. علیرضا سلیمانی پاک با نام مستعار حمید رضا ذاکری ساکن آلمان است ولی زمانیکه به صفحه فیس بوک ایشان مراجعه می کنید، تظاهر به زندگی در واشنگتن و همکاری نزدیک با سازمانهای سی. آی. ای. و اف. بی. آی. و ماموران سابق امنیتی و کنت تیمرمن، کرده است (فقط مورد آخر درست است).
 ذاکری متولد سال ١٩٦٤ میلادی (١٣٤٣ خورشیدی) اهل اصفهان و ساکن تهران بوده آخرین مدرک تحصیلی وی سیکل راهنمایی می‌باشد وی با آنکه در مقطع متوسطه در هنرستان فنی تهران تحصیل نموده است اما هرگز موفق به اخذ دیپلم نمی‌گردد، طبق اظهارات چند تن از وابستگان به نهادهای اطلاعاتی و نظامی ایران که مدت‌هاست از سیستم جمهوری اسلامی ایران بریده‌اند و از آن جداشده‌اند وی هیچ‌ گاه عضو دفتر رهبری ایران و یا وزارت اطلاعات ایران نبوده است (اظهارات و جعلیات نامبرده برای دفتر رهبری و ساختار آن و همچنین وزارت اطلاعات ایران البته مهر تأییدی است بر این اظهارات).
ذاکری در سال ١٩٨٥ میلادی (١٣٦٤ خورشیدی) به کمیته‌های انقلاب اسلامی می‌ پیوندد، نهادی که برای استقرار نظم و امنیت در شهرها و مبارزه با ضد انقلاب تشکیل شده بود وی در منطقه غرب تهران «کمیته خیابان زنجان» به عنوان مأمور گشت تا سال ١٩٩٢ میلادی (١٣٧١ خورشیدی) فعالیت می‌نمود در آن سال کمیته انقلاب اسلامی منحل اعلام گردید و اعضای آن به سازمان جدید پلیس ایران «نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران» و یا سپاه
پاسداران منتقل گردیدند.
یکی از پیش شرط‌های انتقال شدگان به نیروی انتظامی و سپاه پاسداران برای ادامه خدمت داشتن دیپلم متوسطه بوده است و از آنجا که وی فاقد چنین مدرکی بوده است تعدیل می‌گردد.
ذاکری پس از آن بر اساس آشنایی و سوابقی که در کمیته انقلاب اسلامی به دست آورده بود توسط دوستانش به «سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی کشور» معرفی می‌گردد.
پس از آن بود که وی از نیمه‌های سال ١٩٩٢ میلادی (١٣٧١ خورشیدی) به صورت قراردادی (پنج ساله و پیمانی) به استخدام سازمان‌ها درآمده و در زندان اوین تهران به عنوان رابط قضایی مشغول فعالیت می‌گردد و وظیفه اعزام متهمان از زندان به دادگاه و بالعکس را بر عهده می‌گیرد تا اینکه در سال ١٩٩٦ میلادی (١٣٧٥ خورشیدی) ذاکری به اتهام سوءاستفاده از مقام و ارتشاء از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان زندان‌ها مجرم شناخته‌ شده و از سازمان زندان‌ها اخراج می‌گردد. (ذاکری از یکی از متهمانی که قرار بوده است به دادگاه برود مبلغ بیست میلیون تومان می‌گیرد و او را در بعد از وقت دادگاه به مکان‌های درخواستی او می‌برد، متهم فوق‌الذکر که از متهمان جرائم مالی بوده است در آن ساعات اقدام به نقل و انتقال‌های مالی غیرقانونی و خلاف می‌نماید که پس از مدتی مشخص می‌شود در زمانی که برای اعزام به دادگاه از زندان خارج‌شده بوده اقدام به این امر نموده و مأمور مشایعت کننده‌اش وی بوده است پرونده تشکیل و به هیات تخلفات اداری سازمان زندان‌ها ارسال می‌گردد و علیرضا سلیمانی پاک را اخراج نموده، وی حتی به دلیل واضح بودن جرم و اتهام به رأی صادره اعتراض نمی‌نماید و همین امر باعث قطعی شدن حکم و مانع از ارسال پرونده ازهیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به دادگاه کارکنان دولت می‌شود و نامبرده محکوم به اخراج و بازپرداخت مبلغ رشوه گرفته‌شده به صورت اقساط می‌گردد)
همین اخراج عاملی می‌گردد که نامبرده کینه‌ای از جمهوری اسلامی به دل گیرد تعدادی از افرادی که سلیمانی پاک و یا همان ذاکری را از نزدیک در ایران می‌شناختند به ما اطلاع داده‌اند که وی پس از اخراجش از سازمان زندان‌ها مدتی در خیابان ١٧ شهریور تهران در مغازه‌ای به نام «کرخه نور» مشغول فروش موتورسیکلت و تجهیزات آن بوده است و دیگر از وی اطلاعاتی ندارند تا اینکه مدتی پس از ریاست جمهوری خاتمی در سال ١٩٩٧ میلادی خبر خروج وی از کشور توسط تلویزیون‌های اپوزیسیون ایران در کالیفرنیا منتشر شد.
اولین بار علی‌رضا نوری زاده روزنامه‌نگار مقیم لندن و فعال در رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی این خبر را منتشر نمود و اعلام کرد که: «یک مقام ارشد امنیتی سابق از کشور خارج‌شده است!»
ذاکری چند ماهی مورد استقبال نوری زاده و تلویزیون‌های فارسی‌زبان بود و با آمدن به روی خط تلفن اخبار و داستان‌های پرآب و تابی از پشت پرده جمهوری اسلامی بیان می‌کرد و از این طریق روزگار می‌گذراند.
تا اینکه پس از مدتی از نوری زاده و افرادی همچون شهرام همایون و علیرضا میبدی طلب پول بیشتری درازای مصاحبه‌هایش می‌نماید و آن‌ها نیز پس از مدتی که استفاده تبلیغاتی‌شان را از نامبرده برده از قبول این مسئله سرباز می‌زنند و همین مسئله باعث شد که وی وب‌سایتی را با نام «سایت سیاست ایران» راه‌اندازی نماید و این افراد را جاسوس ایران معرفی نماید!
اینکه حمیدرضا ذاکری چگونه و از چه طریقی از کشور خارج‌شده است مشخص نیست اما وی ابتدا به سوئد و پس از آن به فرانسه و سپس آلمان مهاجرت می‌نماید، پس از آنکه ذاکری در بسیاری از تلویزونهای فارسی‌زبان کنار گذاشته می‌شود وی در آلمان مشغول تجارت می‌گردد و شرکتی را با نام AMC Global Trading GmbH تأسیس می‌نماید و مشغول تجارت با کشورهای آمریکای لاتین و ترکیه و عراق می‌گردد.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten